Masina pe sine Michelin este un hibrid intre un tren de pasageri si un vagonet, camion care poate transporta si oameni. Sursa de inspiratie a fost insusi Andre Michelin care si-a instruit inginerii sa vina cu o solutie pentru rotile de la trenuri mult prea zgomotoase in cele mai multe cazuri.

Inginerii sai au gasit imediat o solutie ingenioasa si au imbracat fiecare roata de tren in roti de cauciuc. Cand viteza era prea mare existau sisteme de siguranta speciale care nu permiteau deraierea.

Practic trenul functiona ca un autobuz obisnuit care putea sa fie condus fara prea mari probleme de catre oricine stia sa sofeze.

Testele au fost facute pe sinele din Franta si Marea Britanie, insa niciuna dintre aceste tari nu a fost de acord sa adopte ideea pentru ca trenurile de acest tip erau mult prea scumpe. Un tren Michelin avea nevoie de 10 cauciucuri, insa un tren obisnuit avea doar patru roti. Cauciucul se uza rapid asa ca mereu trebuiau inlocuite „anvelopele” de la rotile de tren.

FacebookTwitterGoogle+